Izbornik predmeta

Glavni izbornik

Nastava

SVRHA NASTAVE:

Svrha nastave iz dentalne  farmakologije je naučiti studenta racionalno provoditi farmakoterapiju i prevenciju uz procjenu odnosa koristi i mogućeg rizika. Po završetku nastave student treba dobro poznavati farmakodinamske skupine lijekova koji se koriste u stomatološkoj praksi; znati postupak i izbor lijekova pri urgentnim stanjima tijekom stomatološkog zahvata; znati kritički procijeniti moguće interakcije među lijekovima koje bolesnik koristi i lijekova koje primjenjuje ili propisuje stomatolog; poznavati mjere opreza pri terapiji žena u trudnoći i laktaciji, te ljudi starije životne dobi;
 
Satnica:
 
Semestar
Predavanja
Vježbe
Seminari
V.
15
15
15
 
ZNANJA KOJA STUDENT TREBA USVOJITI TIJEKOM NASTAVE:
Tijekom nastave iz dentalne farmakologije student treba naučiti sve farmakodinamske  skupine lijekova koje student počinje koristiti već tijekom studija u radu s bolesnikom: dezinfekcijska sredstva za sprečavanje širenja infekcije na radnom mjestu, antiseptike  za meka i tvrda tkiva usne šupljine, antiinfektive za prevenciju  i terapiju zaraza u usnoj šupljini, lijekove (topike) koji se rabe u endodonciji i na sluznici usne šupljine, te one koji čine zube otpornijim na karijes. Nadalje, student treba naučiti  farmakodinamske skupine koji će svakodnevno koristiti u svom budućem radu: lokalni anestetici, simpatomimetici, antimuskarinski lijekovi, opći anestetici, anksiolitici, antihistaminici, kortikosteroidi, hemostiptici. Kod farmakoterapijskih skupina koje stomatolog ne koristi u svom radu student upoznaje farmakodinamske i terapijske značajke pojedine skupine, te njihove neželjene učinke koji se mogu očitovati u orofacijalnoj regiji kao i interakcije do kojih može doći između tih lijekova i onih koje primjenjuje stomatolog. Za lijekove koje će u budućnosti svakodnevno koristiti u svojoj praksi student mora naučiti kako i koji lijek odabrati u liječenju osoba starije dobi, trudnica i dojilja.Kako preventiva treba biti značajno zastupljena u radu stomatologa student se upoznaje i s preparatima za higijenu usne šupljine i terapijskim dodacima koji se tim preparatima dodaju. Tijekom seminara i vježbi treba znati uz pomoć nastavnika i samostalno riješavati postavljene zadatke simuliranih terapijskih problemai analizirati  rezultate pokusa provedenih na eksperimentalnim životinjama.
 
VJEŠTINE KOJE STUDENT TREBA USVOJITI TIJEKOM NASTAVE:
 
1.  Kada bolesniku odrediti terapiju i koji lijek odabrati temeljem dijagnoze i značajki bolesnika.
2.  Kako procijeniti rizik/benefit odnos koji uvijek mora biti u korist bolesnika temeljem poznavanja farmakodinamskih i terapijskih značajki pojedinih skupina lijekova.
3.   Kako prepoznati moguće nuspojave terapije i koje postupke treba poduzeti da bi se njihove posljedice svele na najmanju moguću mjeru:
-       prekinuti terapiju ili ne
-       promijeniti dozu
-       promijeniti lijek
4.  Temeljem anamnestičkih podataka o terapiji u vrijeme dolaska u stomatološku ordinaciju procijeniti jesu li moguće interakcije između lijeka kojeg će primijeniti stomatolog i terapije pod djelovanjem koje je bolesnik u to vrijeme.
5.   Koje su moguće posljedice interakcija i kako reagirati na njih.
6.    Koje posebne mjere opreza treba poduzeti pri primjeni lijekova:
-       ženama u trudnoći i laktaciji
-       bolesnicima starije životne dobi
7.   Lijekovi i postupci koje stomatolog primjenjuje u sprečavanju prijenosa infektivnih bolesti (između pacijenata) kao i za osobnu zaštitu
8.    Koje lijekove primijeniti u urgentnim stanjima!