Cilj studentskih seminara i ovog načina ocjenjivanja je primjena suvremenih edukacijskih spoznaja koje uključuju cjelokupni studentov rada tijekom savladavanja sadržaja u konačnu ocjenu. Neke od ovih spoznaja i načina ocjenjivanja već se primjenjuju u praksi i pokazuju se uspješnim u ocjenjivanju savladavanja gradiva i manje stresnima za studente. (Primjer sličnog načina evaluacije možete pronaći na stranicama FER-a na ZESOI-u).
Seminarski rad
Svrha seminarskog rada je višestruka. S jedne se strane studenti uče o pronalaženju potrebnog materijala za savladavanje određenog problema, s druge strane uči se vlastito znanje iznijeti u pisanom i usmenom obliku. Pored vježbanja suradnje i komunikacije, stječu se i vještine u primjeni novih tehnologija za pribavljanje i prikazivanje informacija. Uz sve to, okosnica predmeta obogaćuje se dopunskim materijalima za buduće studente. (citirano sa http://pvprm.zesoi.fer.hr/seminari/index.php)
Seminarski rad treba slušatelju/čitatelju objasniti što je uređaj, metoda, postupak ili anatomska struktura o kojoj se govori. Koje su primjene, osnovna svojstva, prednosti i nedostaci. Treba objasniti kada i zašto se primjenjuje - indikacije, a kada ne. Također treba dati dovoljno suvremenih referenci na druge izvore informacija kako bi zainteresirani slušatelj lagano produbio i proširio znanje. Popis dodijeljenih tema za seminarski rad možete naći na ovim stranicama.
Svaki student bit će upoznat sa temom seminarskog rada prilikom dobivanja potpisa u Index te će mu biti dodijeljen mentor koji će mu pomoći u izradi rada.
Svaki seminarski rad bit će potrebno prezentirati tijekom trajanja turnusa iz Gnatologije u obliku oralnog izlaganja popraćenog prezentacijom u Microsoft PowerPointu. Trajanje prezentacije je 10 minuta uz dodatnih 5 min. za diskusiju. Nakon prezentiranja, student je dužan predati seminarski rad isključivo na CD-u na kojem trebaju biti napisani: ime i prezime studenta, grupa, naslov seminara, datum i mentor.
Za uporabu posebne opreme koju studenti mogu koristit za pripremu vlastite dokumentacije ili kazuistike potrebno je donijeti kratki sinopsis vrste i objekta snimanja te pripremiti materijale, uzorke i osobe za snimanje. Uporabu navedene opreme potrebno je rezervirati kod svog mentora. Posebno kvalitetni i izvrsno ocijenjeni materijali bit će korišteni kao obrazovni i predstavljeni sa imenom autora na web sjedištu kolegija iz Gnatolgije.
Kod ocjene seminara evaluiraju se slijedeći sadržaji:
1. Tema mora biti obrađena sukladno naslovu. Postoje teme koje su šire u svom opsegu i one koje su specifičnije. Student mora izabrati ugao iz kojeg ce prezentirati vlastitu temu te je izložiti jasno i razumljivo s ciljem da se ne ponavljaju općenite stvari i već poznati sadržaji i pojmovi.
2. Rad je originalan. Originalni radovi su oni koji temi pristupaju na način koji nije uobičajen, polemiziraju ili prikazuju temu na netipičan način. Takav pristup seminarskom radu osobito se cijeni i vrednuje.
3. Rad je pripremljen za raspravu. Rad koji je pripremljen na način da se posebice potiče studente slušaće na raspravu postavljanjem pitanja, prikazivanjem drukčijih gledišta i poticanjem komunikacije također se osobito cijeni i vrednuje.
4. Literatura je primjerena - primjerenom literaturom za radove koji su pregledni smatra se desetak novijih literaturnih navoda koji uključuju recentne članke iz relevantnih časopisa, za stručne radove dovoljno je 5 recentnih stručnih članaka.
5. Prezentirani su suvremeni sadržaji. Prikaz novih metoda i najnovijih stručnih saznanja i znanstvenih radova - osobito se cijeni i vrednuje. Kada se navode takvi sadržaji potrebno je navesti izvornik ili referencu odmah u prezentaciji.
6. Vlastiti materijali mogu uključivati vlastite skice, fotografije, sheme, tablice i grafikone te vlastiti multimedijalni materijal kojim je prikladan temi. Za sve ostale takove sadržaje potrebno je navesti izvornik ili referencu neposredno uz sam materijal.
Vježba - funkcijska dijagnostika
Jedan dan turnusa iz gnatologije bit će rezerviran za izvođenje vježbe - funkcijska dijagnostika. Tijekom vježbe studenti se upoznaju sa principima dijagnostičkih pregleda i izvode pregled u paru (jedan na drugome). Ocjenjuju se nekonzistentnosti nastale nepažnjom i nepoštivanjem tehnika koje je potrebno savladati tijekom vježbe.
Literatura i izvori informacija
Potrebno je koristit recentnu literaturu (članci u priznatim i poznatim časopisima ne stariji od 7 g.). Takve članke moguće je pronaći u knjižnici stomatološkog fakulteta no prije toga potrebno je napraviti pretraživanje medicinske literature. (Besplatan pretraživać Medline baze podataka nalazi se na adresi http://ncbi.nlm.nih.gov pod Search potrebno je odabrati PubMed/). Sa računala u CARNet mreži moguće je pristupiti jednom od najboljih pretraživača literature OVID SP na adresi http://www.online-baze.hr/ob/novosti . Kao referetnu bazu potrebno je odabrati MEDLINE.
Literaturu je potrebno citirati na način opisan u dokumentu "Uniform Requirements for Manuscripts Submitted to Biomedical Journals: Writing and Editing for Biomedical Publication" dohvatljivom na web adresi http://www.icmje.org

Pristupačnost